Sunday, February 15, 2009

Upin & Ipin in da house...betul betul betul

aduyai..setelah berpenat lelah mencari tiket selama 3hari berturut-turut...akhirnya dapat gak aku ngan kengkawan tgk cite GANG ni..jeles beb dengar kawan2 len bagitaw yg citer ni lain daripada yang lain..Selain watak kenakalan dua adik beradik kembar yang mempunyai kekiutan yang setanding dengan kekiutan aku yang menarik perhatian ramai untuk menuntun muvie ini, plot perceritaan muvie ni pun menarik. cerita dia hanya dalam 1 hari je..start dari subuh ke subuh hari keesokannya..macam cite zombi kampung pisang la..tapi zombi kampung pisang tu mengarut je..hehehe
terdapat beberapa scene yang melucukan dimana buleh menyebabkan usus kentut tercabut akibat kelucuan tahap gaban:

1. scene Lim yang diajuk kembali oleh monyet yang sedang minum air kelapa sambil memakai topi keledar..
2. aksi upin yang meniru cakap uncle muthu yang sedang menerangkan list menu di kedainya.
3. scene upin,ipin ngan raju di cerun bukit....
4.scene ala-ala matrix masa batu menyentuh sedikt rambut upin..
5.dan lain-lain lagi....

dalam citer ni, watak upin ngan ipin hanya lah watak tempelan tapi mereka tetap mencuit hati..
The GENG ni adalah hasil daripada anak-anak muda yang gila komputer....aku rasa sebab tu la hasilnya menggempakkan..lebih kurang 40 animator yang terlibat dalam pembikinan muvie ni..
The making pun da kreatif... Aku rasa lepas ni kalau ada GENG ke2 aku akan beli tiket awal-awal sebab asik full je panggung..so, sesapa yang nak tengok cite ni aku nasihat kan korang beli tiket hari jumaat dan tayangan nya pada pukul 1ptg..insyaAllah xde orang sebab g ramai g semayang jumaat..hehehe
Cayalah Les coupaqe..ini lah animasi yang ditunggu2 di MALAYSIA...5star aku bagi untuk THE GENG...:)

3 comments:

Anonymous said...

tubiz n pejal da tk semlm cite ni
mmg bez giler
plus tyme aku tgk tu fullhouse beb
even chinese n indian pn ade
very multiracial..
cite ni mmg make us proud to be malaysian...
waLLLahhh...
xrugi tgk cartoon malaysia..

LeLakiSingLe said...

betul betul betul.....

Anonymous said...

weh bukan sentuh sikit rambut beliau. tapi jambol beliau. apeda.. aku pon suke!