Tuesday, February 10, 2009

Wahai NegeriKu.....


Waaaa...kerajaan negeriku dah porak peranda..apa sudah jadi ni? budaya lompat melompat parti ni la puncanya..aku x boleh blah sebab lompat kerana wang..Adoi..camne la negeri nak maju, nasib rakyat nak terbela kalau ahli politik ni duk pentingkan periuk nasik sendiri..Cuba kita tengok zaman dulu2..Wakil rakyat xde yang kaya pun.Allahyarham Tunku Abdul Rahman masa nak pi luar negara untuk merdeka kan tanah air kita ni, dia pun sanggup gadai harta benda dia.Siap rakyat bagi duit diorang ag kt dia..Ni baru betul.. Tapi betul kata iklan tv3 kot..dialog nya berbunyi "biasa lah tu, dunia da maju, zaman da berubah"....Memang berubah betol la ni..Rakyat da bagi amanah untuk jadi wakil rakyat tapi leh plak lompat2. Pastu aku tengok sekarang ni politik da TERLALU KOTOR...nampak giler KOTOR nye..tak kira la yang PIHAK KERAJAAN or PIHAK ALTERNATIF..sama je aku tengok..Aku pun da mula muak ngan politik Malaysia ni.Cuba la kita pikir cara nak maju kan negara daripada duk berbalah antara satu sama lain..yang menganggur makin bertmbah..jenayah semakin berleluasa, kes cerai berai dah jadi rileks je.Adoi..dunia dunia.. aku penah baca satu buku ni.dia cakap kalau kita berjuang kerana wang, harta dan pangkat..perjuangan kita tu xkan kemana-mana..jadi aku pun malas nak bebel2 dah..sekarang ni tengok brita pun da sakit ati.Skang ni aku jd pihak berkecuali.Aku nak tengok sejauh mana ahli2 politik kat Malaysia ni kalau diorang masih mengikut trend terima rasuah dan lain2 lagi budaya yang tak elok..Aku takut Malaysia jadi cam Singapore.Korang pikir2 la ape yang aku bebelkan ni..

2 comments:

Anonymous said...

huhuhu...
sedih beb dgn ape yg berlaku kt negeri kite...
aku pn xtau nk ckp ape...

LeLakiSingLe said...

tu la...wat malu je..