Saturday, February 14, 2009

Darah Satria!!!!

penyamaran yang berjaya....

GANASSSSSS

lepak-lepak aje...baru lepas training serang hendap

macam sarjan hassan da....
Halu......hohooho..gambar di atas ni mmg gambar aku..selain menceburi profession perguruan, aku juga menyertai bidang ketenteraaan..Aku memang suka benda yang lasak-lasak ni..So, dengan tak semena-mena aku join la ASKAR WATANIAH ni...Maybe disebabkan ayah aku juga dulu bekas askar yang membuat kan aku juga nak jadi seperti dia..macam lagu hujan yang berbunyi:

wowwoooooooooooo......
bapaknya mahukannya jadi seorang askar,
bukan cita-citanya,
bukan impiannya.....

tapi ayah aku suh jadi cikgu..cikgu yang berjiwa askar..camana tuh?hahaha..
aku direkrut pada pertengahan tahun 2008..masa cuti sekolah..pergh..1st week memang la seksa giler..memang jiwa kacau..AWAM nak bertukar ke TENTERA...amek masa beb..ada gak yang mental koyak..terpaksa keluar baris..
masa aku diTENTERAKAN, macam-macam aku belajar..dalam tentera ni aku diajar untuk mendisplinkan diri, menepati masa, hormat antara satu sama lain dan bekerjasama antara sesama soldadu...(soldadu tu nama askar dulu2...)
Tiap-tiap pagi kitorg di'LANYAK' di padang maktab tu..bayangkan daripada ada rumput terus jadi rata je padang maktab tu..mana tak nya asik disuruh sideroll, forwardroll dan segala-gala roll la..xkira laki atau pompuan smua kena buat..masa tu yang muka ganas ke, muka pecah rumah ke muka skodeng ke smuanya muntah hijau beb..termasuk la aku..hahahaha..Mana nya xpening, da suruh sideroll dari tiang gol ke tiang gol yg len..pastu patah balik..memang kental la masa tu..tapi kitorang tak kesah..Sapa suh jadi tentera..tentera kena lasak.kalau lembik xyah la pakai loreng tu..wat malu je..
sebulan gak kitorang di brainwash oleh jurulatih2 kitorg..tp pendekatan diorang gunakan agak ringan la sebab diorang taw yang kitorg ni bakal pendidik..hehehe
So, aku nak ajak la sesape yang berminat nak sertai bidang ketenteraan ni jangan malu-malu dan segan..korang akan rasa macam mana bezanya menjadi AWAM dan TENTERA..dan satu je aku nak pesan:
"Menjaga keselamatan negara mungkin agak besar bagi kita...jadi aku narrow kan lagi kepada keselamatn keluarga kita...siapa lagi yang nak menjaga keselamatan keluarga kita..sanggupkah kita melihat akak dan adik kita dirogol di hadapan mata kita, abang dan ayah di bunuh dan dirobek2 hatinya...bila kita mempunyai sedikit ilmu mempertahankan diri atau penggunaan senjata di dada, mungkin kita boleh mengubah segalanya...fikir-fikirkan lah"....

12 comments:

Anonymous said...

nice background song...lagu sapa ni eh??

LeLakiSingLe said...

lagu st12..tajuk dia puspa

Unknown said...

wah matno join wataniah rupanya. kental ni. hehehe.

Unknown said...

huhu..
nk sideroll kat umah jew leh?

LeLakiSingLe said...

hehehe...xleh la nk sideroll kt umah..bahaye..takut masuk bwh katil lak nnt..hehehe

LeLakiSingLe said...

alin...aku mmg kental pun..kunun2nye la kan..hehehe

Anonymous said...

Kata jiwa tentera, layan lagu jiwang.. ape kes!?

LeLakiSingLe said...

hahhaa..askar memang layan lagu jiwang pun..kalau ko nak taw..askar ni muka je ganaz...hati jiwang beb..hahaha

Anonymous said...

betull2..jadi askar ni byk faedahnye..
sbb tu aku masuk militan..3 tahun aku join bintang tiga..masuk maktab ni aku direkrut jadi perisik..hehe.. x caye tanye pak guard tu..

Anonymous said...

oit..cikgu matno aka sarjan matno..haha...best gila ko..elaun byk dpt?..pasni apply cikgu atm plak..heh

Anonymous said...

beTuL...bEtUL...beTuL...msUk waTaniAh ni bKn nK kiTEr miNat akTiviti LaSak Jer tp LbiH daRi tu...
kLu miNat akTiviti LaSak JEr tP meNtaL xKuat mMg LeH KuaR baRis La...seMuaNyer LEtaK kaTa aTi...aTi kaTa maU,mmG suME Leh waT wLauPn terSekSa....heHEhe...terSeKsa tP suME tu mMg eXperiEnce paLing maHaL yG xLEh Nk dPt kt maNe2....=)

LeLakiSingLe said...

hahaha..betol kata hinata tu..