Tuesday, January 13, 2009

SeruPa taPi TaK saMa

1st time sampai dipuncak

laban rata pun jadi lah..next time k guys!



Serupa tapi tak sama..yang serupanya ialah kedua2 gambar ni diambil masa nak daki gunung kinabalu dan yang tak serupanya ialah gambar yang atas tu berjaya sampai ke puncak dan yg second ni sampai laban rata je..untuk pengetahuan korunk, gua da daki gunung kinabalu ni da 2 kali.alhamdulillah yang 1st tu sampai puncak.mmg cantik tertarik kau mmg tembam la pemndangan kat puncak ritu..cuaca mmg best.tak sejuk sangat time tu sebab ada member gua yg leh buka baju n seluar.hanya memakai boxer saja..siap ada mat saleh yang kagum dengan kelibat mber2 gua tersebut.da macam model da diorg masa tu.mat saleh tu siap amik gmbr diorg..memang agak kental la mmber2 gua tu.gua bersyukur la dapat melihat keindahan yang yang telah disediakan oleh Yang Maha Pencipta untuk hamba2 nya tetapi hamba nya selalu khilaf dan leka akan kekuasaanNya...(gua belajar perkataan khilaf tu sebab byk tgk citer indon masa cuti sekolah hari tu..hehehe)
second time punya trip lak memang mencabar beb..kitorang terpaksa membelah ribut yang mmg kuat giler..on da way nk sampai laban rata tu ada gak hati kecil gua berbunyi "nape la aku bodo sangat menyusahkan diri ni"...bunyi macam da berputus asa tapi disebabkan pikir duit yang sudah di bayar dan tak kan la nk tido kat dalam hutan tu, gua terus melangkah kaki gua yang hampir kejang...hujan dan angin yang kuat telah memperlahankan langkah gua yang memang tersedia perlahan akibat kepenatan...tak larat da beb.masa ni fizikal memang dah out..yang tinggal hanya mental..mental gua la yg bg sapot kt kaki gua untuk terus melangkah..akhirnya sampai gak gua di Laban rata.penat nya memang tak buleh nak habaq la sebab hangpa kena cuba sendiri panjat gunung tu time ujan & ribut..jangan panjat ime cuaca elok sebab penatnya tak sama..hahaha..
apa ntah gua membebel ni...tapi gua nak bgtaw kat member2 yang panjat gunung masa 2nd time tu, jangan give up beb..gunung tu tak kemana..kalau ada rezeki kita panjat lagi k..insyaAllah kita target sampai puncak..
Gua pun nak bawak sorang awek ni sebab dia penah naik da tapi tak sampai puncak sebab tak larat..kalau korang nak taw sapa awek tu..Lu pikir la sendiri!!!!

3 comments:

Anonymous said...

aikkkk.
macam kenal jer awek yg penah naik tapi x sampai puncak tuh.. tapi, saya rasa awek tuh bukan x larat. kan dia saket tuh.. hikhikhik

Anonymous said...

aK raSe cm kNaL jer aWek tuH....
Jeng2....
daK uMs k???
nGeh3~~~~

LeLakiSingLe said...

hahahha...tahutakapa